Åpning av SFO 27.4.20 - Nerstad skole - barneskole i Sigdal kommune

Vanlige åpningstider

Åpning av SFO 27.4.20

Personalet på SFO ønsker alle barn velkommen tilbake, vi gleder oss til å se dere igjen!

Hovedmålet til SFO har vært og vil alltid være at barn skal ha det trygt og godt. Vi legger til rette etter anbefalinger og råd fra helsemyndighetner og Kommunelege. Gjennomførbare aktiviteter som er planlagt i vårplanen, vil gjenopptas hvis mulig. Dette kommer vi nærmere tilbake til. Åpningstider og ansatte vil være de samme som før stengning. Personalet på SFO vil gi opplæring/veiledning til riktig håndvask. En voksen vil alltid være til stede ved vask og garderober. Vi har fått vaskerenner i alle klasserom, noe som vil gjøre håndvask enklere. Vi bruker samme rutine og påminnelser som skolen. Her kommer noen nye regler og rutiner på SFO:

*Klær til skift skal ligge i sekken. Hyller og knagger i garderoben skal være tomme for klær. Regntøy skal være med hjem etter bruk. Innesko og gummistøvler kan stå i garderoben.

*Barna skal ha sin egen kopp i sekken, som de bruker når de er tørste. Det serveres vann til måltider.

*Det blir ikke varmmat på tirsdager.

*Mat og drikke skal ikke oppbevares på skolens kjølerom.

*Barna må ha med mat til to måltider, tre for de som spiser frokost på SFO. Anbefaler at alle har med seg en matboks/matpakke til hvert måltid.

*Barna skal ikke ha med eget penal, leker og kosedyr på skole og sfo.

*Barna vil ha en egen pose med skrivesaker, tegnesaker som ligger på skolen. Denne benyttes på både skole og sfo.

*Levering og henting foregår som før, hvor hver enkelt tilpasser avstand og/eller venter på tur. Antibac ved inngangen.

*Alle barn som kommer tidlig på SFO, går ut sammen med voksen innen kl. 07.40. Skal barnet spose frokost på sfo, må leveringen skje før 07.20. De som leverer rett før 07.40, bør ta hensyn til barnet ikke trenger å gå inn.

Med vennlig hilsen personalet på SFO.