Museumsbesøk - Nerstad skole - barneskole i Sigdal kommune

Museumsbesøk

Torsdag 21.10. var 6. og 7. klasse på museum. Trykk på overskriften for mer tekst og bilde.

Torsdag 21.10. var 6. og 7. klasse så heldige å få treffe kunstner Anne Biringvad, på museet. Vi leste om henne i Bygdeposten. Hun skulle ha utstilling. Vi tok kontakt og hun tok det på strak arm: Vi kunne få komme mellom et par ungdomsskoleklasser.

Vi så flotte bilder og hun fortalte så godt om sitt liv som kunstner og om hvordan hun jobbet. Dette skal være inspirasjon for oss til å lage egen kunst. Vi så på flere bilder laget av henne på nettet, før vi så det i "levende live". Det var noe helt spesielt å få se det i virkeligheten.

Hun fortalte at hun hadde sluttet å lage titler på bildene sine. Hun ville ikke legge bånd på de som så kunsten. Hun ville la de få sin egen opplevelse, uten begrensninger. Det fikk vi flere gode eksempler på. En av guttene i 6. så et helt annet motiv enn de fleste andre; en okse som sto forover og som tittet bakover. Det var ikke det Anne hadde tenkt på da hun malte!

Tusen takk for flott omvisning!