Ungt entreprenørskap - Nerstad skole - barneskole i Sigdal kommune

Ungt entreprenørskap

Vi i 7. klasse skal jobbe med SMART, et undervisningsopplegg fra Ungt entreprenørskap, i to uker. Vi skal bl.a. lære om hvordan vi kan gå frem hvis vi skal finne en løsning på en hverdagsutfordring og det å skape vår egen bedrift.

Noe av det vi skal lære om er å være oppfinner, finne og utvikle løsninger, hvordan bedriften vår bør fremstå (logo, kommunikasjon, markedsføring), lage prototype og utstilling.

Roger fortalte oss så fint om sin oppfinnelse: Ei brødfjøl som samler alle smuler. Vi fikk se den første prototypen han lagde på sløyden som 13-14 åring, helt til de han selger i dag. Han fortalte om produksjon, produktutvikling og at man noen ganger er tjent med å søke hjelp hos andre, for eksempel hos advokat i forhold til patentsøking og hos grafisk designer  for å få laget materiell.

Han fotalte at utviklingen startet med et hverdagsproblem: Alle smuler datt på gulv og lå på benken. Det var mye arbeid å rydde opp etter brødmat. Han har kjøpt et par maskiner som bidrar til å lage prooduktene. Noe blir produsert i Norge og noe i Tyskland.

STOR TAKK TIL ROGER FOR AT HAN KOM!

Flere bilder hvis du trykker på les mer

CIMG1615.jpg